Om du förlorat ett kort, säkerhetsdosan eller ditt BankID är det viktigt att omedelbart spärra dessa. Vi hjälper dig dygnet runt.
Spärrhjälp på 08-411 10 11 (dygnet runt)
Spärrhjälp från utlandet på +46 8 411 10 11 (dygnet runt)
Du kan också få hjälp på plats på bankkontoret, eller ringa kundtjänst på 042 - 25 04 00.
Byta kod
Så här byter du kod om koden hamnat i orätta händer.
Säkerhetsdosa
Ring kontoret under öppettider eller kom in på bankkontoret för att få ny kod till säkerhetsdosan. Är du ansluten till telefonbanken personlig service kan man ringa deras kundtjänst.
Personlig service/självbetjäning
Du skaffar ny kod till personlig service/självbetjäning i internetbanken (Tillval/Telefonbanken).
Mobilt BankID
Du kan ändra säkerhetskoden direkt i BankID-appen under inställningar. Klicka på BankID med ditt namn och sedan Ändra säkerhetskod.